Saturday 22 May 2010

What Is Next For Me?

No nii, 10 päeva pärast annan oma äriprojekti sisse, mida viimased 3 kuud 13 teise kaastudengiga meisterdanud oleme. Kui see kaitstud saab, siis on õpingute see pool läbi, mille jaoks ma Kopenhaagenis olema pean. Pärast seda on jäänud ainult magistritöö, üks 10-nädalane praktikum ja saksa ärikeele test. Kuna nüüd on mul võimalus jälle ennast lahti raputada ja uusi võimalusi uurida, siis siit tuleb jälle selle kvartali kolm tähtsat uudist:

1) Lähen Indiasse, Delhisse September 2010 - Veebruar 2011
Kõige suurem uudis kõige esimesena.
Eesmärk: töö, lõbu, uurimine ja eneseotsimine. Kui te arvate, et see on kuidagi kahtlane otsus ja maru äkki hoopis teise kultuuri minek, siis saan aru. Aga tegelikult on minek Indiasse täiesti loogiline, arvestades minu huvi keelte, kultuuride, hea toidu, ettevõtliku meele ja uute võimaluste vastu ning arvestades seda, et pean oma õpingute jaoks 10-nädalase praktikumi tegema kuskil väljaspool Taanit ja Eestit. See saab olema uuriv kogemus. Reis on kindel, kuskil septembri algusesesse võtan lennupileti kuni veebruarikuuni. Mis projektid mind seal ootavad, ei ole nii kindel. Ma olen leidnud paar projekti, mida ma tahaksin teha, nagu Bangalore'is ja Mumbais tuntud ülikoolides tulevaste ettevõtjate motiveerimine ettevõtja elu mitte pelgama. Lisaks olen saanud tüdrukult nimega Devi (hindi keeles "jumalanna") kutse tema pulma, ja India pulmad on midagi erilist. Aga tööd veel otsin, ning loodan suvel sellega tegeleda rohkem. Palk on seal veelgi palju väiksem kui Eestis, kuid ma olen täiesti kindel, et saan Indiast palju parema pildi, kui ma teen kaasa nende kultuuris mitte ainult rändajana, vaid ka töötajana. Saan palju rohkem süvitsi minna. Karoline tuleb minuga kaasa ja tema teab juba mis ta teeb, ta sai Delhi lähedale väga heasse ülikooli vahetusprogrammi. Sellest lähemalt kunagi hiljem.

2) Selleks suveks kolin Viini
Kuigi mulle meeldib Kopenhaagenis mu korteris, siis on üsna kallis siin elada. Viin on nüüd mu absoluutne lemmiklinn (väljaspool Eestit) ja mul on alati nii hea tunne seal olla. Mis seal salata, seal on ka väga kenad inimesed.
Hea uudis on see, et te kõik, kes ei saanud mind viimane kord Viinis külastada, on nüüd jälle võimalus :)

3) Alustan see suvi magistritöö kirjutamist
See saab olema suur projekt, mis võtab terve 7 kuud aega, kuid see ei takista mind muidugi teisi asju tegemast. Ma ei elaks seda üle, kui ma peaksin paar kuud üksi kodus istuma ja vaid ühele asjale keskenduma.
Ma kirjutan seda tööd Mindaugasega. Kuna õpime rahvusvahelist ärijuhtimist, siis peab teema olema rahvusvahelise tooniga. Me valisime kolme teema vahel:
- Balti riikide konkurentsivõimelisuse tõstmine ettevõtluse arendamise kaudu
- BetterPlace rahvusvaheline ekspansioon (suure unistusega värskelt asutatud firma, kes tahab elektriauto populaarseks teha)
- Bottom of the Pyramid innovation by Multinational Companies - kuidas suured rahvusvahelised firmad saavad toota vaestele Indias

Teine teema langes juba ära, kuna firmal on juba liiga palju magistritöö kirjutajaid ja nad rohkem ei suuda võtta (jah, selline mure neil). Aga teised teemad on õhus ja oleme juhendajatega ka juba kohtunud ning varsti peame ühe neist valima. Ühest küljest mind huvitab ettevõtlus väga ja see on Eesti jaoks hetkel väga tähtis teema. Kolmas teema on samuti huvitav, kuna ma saaks teha intervjuusid oma Indias veedetud aja jooksul. Hea oleks siduda. Kes BOP teemaga kursis ei ole, siis saate uurida siit. Siinkohal on ka juhendaja valik ülimalt tähtis ning ka sellepärast kaldume ise selle kolmanda teema poole. Võibolla on juhendaja valik isegi kõige tähtsam aspekt.

Tahtsin need asjad enda ja teie jaoks kirja panna. Selle järgi on mu elu järgmiseks pooleks aastaks orienteeritud. Office123ga jätkan samuti suvel ning võibolla ka Indiast. Me valmistame kaugtöötamise tarkvara, nii et oleks imelik, kui ma ei saaks kaugelt töötada :)

Ja ei, ma ei lõpeta see aasta. Kuid ma ei tunne ka kohustust see aasta lõpetada. Kuhu mul kiiret selle diplomiga? See on lihtsalt paber. Peaasi, et ma olen nüüd õige aja sees kõiki oma kursuseid lõpetamas ning saan magistritöö kirjutamise kõrvalt töötama hakata. Pealegi on tudeng olemisel oma plussid, isegi kui see on ainult ametlikult nii.

4 comments:

Kaido said...

Kõigepealt ma pean vabandama, et pole ammu ühtegi kommentaari lisanud. sain vahepeal uue arvuti ( PC) ja alustasin kõike päris nullist. Kuna ma katsetasin erinevate partitsioonidega, läks esimene proov vussi. Sain Windows 7 peale, aga väga paljude erimahuliste ketastega. Nüüd olin targem ja sain aru, miks on ikkagi mõistlik teha C ja D ketas. Seejärel otsisin su blogi tükk aega. sain 1000 vastust sõnale viiking ja lõpuks leidsin Siim esko nime alt üles.
Tahaks õudsalt tulla sulle Austriasse külla, sest ma pole nagu kuskil reisinud ja siis meil oleks kena kohake peatumiseks olemas. tean, et see ei pea kallis olema, aga hetke seisuga tekib isegi selle 3000 - 4000 leidmisega probleeme. Arvan, et sellega peaks ikka arvestama. Lennukipiletid jms.
Mulle meeldib see esimene magistritööteema. Oleks peale nende demagoogiate ka millelegi tõsisele toetuda. Ise kavatsen suvel hakata kirjutama seda tööd, et siis järgmine kevad kergem oleks. teemaks on see, kuidas erinevate riikide matemaatikaõpetuses kasutatakse matemaatikaajalugu õpetamisel ja kuidas didaktiliselt lülitada ajalugu matemaatika õpetamisse, et seda huvitavamaks muuta.
Kooli lõpetamisega pole tõesti kiiret. Sul on õigus, et üliõpilase staatusega kaasneb ka päris palju boonust. Igatahes ole tubli oma reisidel ja vast näeb ka kunagi sind eestis.

Siim Esko said...

Hei Kaido! Tore, et said oma arvuti korda ja said aega kommenteerida. Ma kirjutasin tudengile kohasest reisimisest ühes postituses: http://siimatcbs.blogspot.com/2009/12/travel-tip-1-want-to-visit.html
Siis sain ise reisida RyanAiriga päris odavalt, palju seiklemist oli ikka küll, mis oli omamoodi vahva. Kui mõtled rohkem külastamise peale, siis räägime sellest, kindlasti saame mingi plaani valmis mõelda.

Ma kaalun veel tõsiselt mõlemat magistritöö teemat ning ei tea veel, mis kaalukausile jääb.

Unknown said...

Nonii, ma kirjutan ka üle tüki aja. Ega ma ei saa väita, et mul oleks nii palju tegemist kui sul, aga omajagu ikka. Muide, praegu on Tln juba nädal aega mul külas olnud ja on veel kuni jaanipäevani (ilma isata). Võid ette kujutada, kui võimalik on teha midagi muud selle kõrvalt. :) Aga tore iseenesest. Sa peaksid ka vendadega aega veetma, nad on praegu eriti ülilahedad mõlemad :)
Mul on jäänud veel üks väiksem kodutöö ja pikk essee kirjutada, siis selleks aastaks kooliga ühel pool. Plaan on alustada samuti lõputöö kirjutamisega.
Käisin sel kevadel kuulamas baka lõputöö kaitsmisi ning seal oli kaitsmine, mis tekitas palju kisa-kära. Väga kurioosne juhtum. Kergitas küsimuse TÜ väärtuse kohta. Lugeda saab sellest siit: http://www.epl.ee/index.php?class=blog_view&action=blog_lead&blog=3792 ja http://www.postimees.ee/?id=272337
Lisaks on veel artikleid, aga ma hetkel ei leidnud neid üles. Ma arvan, et see pakub sulle huvi. Vot siuksed lood minu erialaga..

Ootan sind väga külla, aga mul on kurb, et sa nii ääretult väheseks ajaks jälle jääd.. Kindlasti ära unusta, et Põlva vanama tahaks ka sind näha! Ja vennad pead sõbraks saama!

Varsti näeme.

Katre-Helena said...

Tere Siim! Mul on hea meel, et sul nii hästi läheb. Loodan, et sul saab Indias tore olema ning magistritöö teemagi saab lõpuks valitud.
Viini külastamine paistab päris ahvatlev, ma olen muidu Augusti keskpaiku Põhja-Itaalias.