Thursday 30 April 2009

It Smells Like Summer

Olen kevadisest Pariisist nüüd juba pea nädala tagasi suvises Kopenhaagenis. Osad teist, kes kannatamatult küsisid, juba teavad tulemusi. Teised, kes kannatlikult ootasid, kuni ma lõpuks aega leian sellest kirjutada, saavad võistluse tulemused kätte siit. Ma ei näinud esitlusi, mis teises toas ette kanti, nii et võin rääkida ainult MBA kategooriast. Võitja, Hiina, tegi väga professionaalse ettekande, kogu vajaliku analüüsiga, ja kuna nad olid juba viimase vooru eel kõigist ees (ja mitte vähese vahega), siis nende võit ei olnud üllatus. Ka Türgi esitlus oli strateegia osas tugev. Neil oli väga "türgilik" ettekanne, milles esines ka nende macho suurte päikeseprillidega "personalijuht". Tõsiselt Türgi moodi Bollywoodi antikangelane, kui ette kujutate. Meie Põhja-Euroopa meeltele oli see ja ülejäänud ettekanne veidi ülepakutud. Aga sellegipoolest väga hea meelelahutus. Kolmas koht läks jagamisele Prantsusmaa ja Indoneesia poolt, kellel oli väga erinevad ettekanded. Prantsusmaa esindajad (kaks hindut ja ameeriklane) tegid ameerikapärase väga puhta ja silutud Indiast inspireeritud strateegiaga ettekande. Indoneesia näitas väga head arusaama oma koduturust ja lisaks sellele oli nende esitlus väga aus ja sõbralik. Oli tunda, et see tuleb puhtalt südamest. Kuna mõlemal oli väga hea strateegia, kuid täiesti erinev lähenemisviis, oligi neid võimatu eraldada, nii et otsustatigi anda välja kaks kolmandat preemiat. Minu arvates läksid preemiad õigetele meeskondadele.
Siit tuleb ka välja, kuidas Euroopa ja USA esindajatel oli veidi raskem tulla välja millegi väga mõjuvaga. Tõusvate riikide esindajatel oli eelis esindada väga magusat kasvavat turgu. Nad kõik rõhusid sellele ka ettekannetes. Taani, Itaalia või Balti turud, millest meie olime kõige rohkem teadlikud, on juba küllastunud. Nii et me pidime tulema välja väga originaalse atraktiivse strateegiaga, milles me ei õnnestunud.
Mul on hea meel meie ettekande üle, kuna saavutasime eesmärgi, mille järele sinna läksime. Mina isiklikult võtsin seda kui töölevõtuintervjuud. Ma ei ütle, et me kõik tööd saime pärast seda. Ei. Aga näitasime ennast väga toetavate ja loominguliste isiksustena. Kõik need on L'Orealis töötamiseks tähtsad - meeskonnatöö, loomingulisus ja olla isiksus. Minu kaaslased panid samuti palju rõhku just neile pooltele. See on õppetund, mille endale õpetasin ja mille võtan kaasa - tähtis ei ole mitte esikoht, vaid tulemus.

Laadisin meie promovideo siia üles. Lisaks sellele oli meil kaks videot veel: üks intervjuu töötajatega ja üks tarbijaküsitlus.

Pilte leiab siit. Peab mainima, et piltide pealt ei ole väga näha, et tööd ka tegime :)

Ja muide, siin lõhnab suve järele.

5 comments:

Unknown said...

Ma loodsin, et kui on link piltidele, siis saab MÕNDA pilti näha, aga kohe 416 :O
Aga muidu olid toredad..:)

Siim..juuksur?

Jah. Tublid olete!

Siim Esko said...

:) Käisin täna just juuksuris. Seekord oli Jugoslaaviast (eelmised olid Iraanist ja Iraagist)

Laura said...

juuksur on kallis küll jah. tuleb korraga palju maha lüigata.
aga siim sa oled nii tark ja tubli!!
ja sul on ägedad kingad.

Laura said...

Täna bussipeatuses oodates ja nägu päikese poole keerates oli ka täitsa suve tunne juba. Või kui mitte suve, siis kevad on küll täie rauaga peal. Ja natuke rohkemgi. :P

Vähemalt minu jaoks.

Siim Esko said...

http://www.estrat.loreal.com/_int/_en/video.aspx

Väike ametlik video Pariisi üritusest. Kui pingutate, siis leiate ka minu korraks vilksamas lillas särgis ja lilli andmas :)

Varsti saan vast Hiina jutu ka üles laetud. Aga ega ta kuhugi ei kao.

PS. Vahepeal tuli kevad tagasi :)