Saturday 20 March 2010

Power Naps Rule

Mulle on hakanud siesta mõte meeldima. Olen hakanud sellest lugu pidama. Olen mõelnud ka selle peale, miks siesta võiks kasulik olla. See annab võimaluse ilma vabanduseta varakult üles tõusta ning lõunaajani efektiivselt töötada. Uinak lõuna ajal töötab kui resetinupp. See annab uut jõudu uuestileitud keskendumise ja energiaga uuesti alustada, selle asemel et päeva võimatult pikaks venitada.

Üldiselt olen selle tempoga kogu elu veetnud.


Varasemast kogemusest rääkides, olen kuulnud uinakute kohta erinevaid mõtteid. Olen kuulnud öeldavat, et iga uinatud minut võtab minuti elu lõpust ära (ehk uinak on tervisele kahjulik). Olen aga ka kuulnud, et kui tunned väsimust, maga 15 minutit (uinak on tervisele kasulikum kui enda kurnamine). Tähtis on aga teha lühikesi uinakuid. 15 minutit on piisav aeg, et oma ajule puhkust anda, kuid jääb ajaliselt alla poole tunni, kus peaks algama juba REM-une staadium. Kuigi REM-une olemasolu on kindlasti väga tähtis öise magamisperioodi vältel, uinaku puhul tuleks seda lausa vältida, et keha ei saaks signaali, et on käes kauema magamise aeg.

15-minutiline uinak on kasulik, kui tunnen väsimust. See annab mulle uut jõudu ja keskendumist.

No comments: