Wednesday 25 February 2009

A National Zip

Ma võin kindlalt väita, et Eesti kõige kuulsam jook on Vana Tallinn. On imestamist väärt, kui paljud 'vanakest' teavad. Mäletan, et mu sõber Mikk rääkis lugu, et kui ta Hong Kongis oma õppejõuga pärast loengut lõunatama läks, siis rääkis too (inglane, muide): "Oo, sa oled Eestist! Olen seal käinud. Vana Tallinn! Väga hea jook!" Mul siinsetest inimestest, need kes Eestis käinud, teavad enamasti ka Vana Tallinnat. Ja olen ka ise neile mekkida andnud. Seni on kõigile meeldinud. Eks ta ole meeldiv ürdine rüübe, mis unejoogiks korgitäie jagu libistamiseks sobib väga hästi.

Taanis on selliseks joogiks akvavit. Ladina keelest otse tõlkides tähendab see 'eluvett'. Siin on üks hea artikkel selle kohta, kuidas see jook taanlaste südamed võitnud on, isegi kui nad kolivad. Samamoodi nagu vanake, on ka sellel väidetavad raviomadused. Ja kuna see on kange ja hästi neelatav, on see saanud paljude meelisjoogiks. Meile pakuti seda jõululõunal ja üks norrakas rääkis mulle, et tema isa tellis seda jooki mitu kasti omale koju põhja poole. Just Aalborg Jubileums Akvavit on väga populaarne oma kvaliteedi poolest. Võtan nüüd tellimusi vastu.

2 comments:

Vahur said...

Kui suurtes kogustes saa suudad seda tarnida?

Tegelikult on seda Stockmanist võimalik osta. Pigem on targem seda vasravas keskkonnas ja õige atmosfääriga tarbida.

Siim Esko said...

Räägid sa nüüd Vana Tallinnast või Aalborgi Akvavitist? :P Tegelikult ma ei teadnudki, et seda Eestis müüakse. Aga globaliseerumine on tore.

Eks atmosfäär on ka tähtis, nagu vanakese puhul. Aga atmosfääri saab tekitada. Taanlaste jaoks on see sellise tähendusega, et atmosfäär tekib ise :)