Thursday 18 September 2008

What About Studying?!?

Mult küsitakse viimasel ajal tihti, et kuidas mul siis ka koolis meeldib. Mina ise arvasin, et see on see vähehuvitav osa minu siinolemisest, mida ma eriti ei puudutaks. Aga igaks juhuks teen väikese kõrvalepõike oma tavapärasest heietamisest ja räägin veidi sellest, milleks ma siia algupärast üldse tulin - CBS ja magistriprogramm.

CBS on õppe ja reputatsiooni koha pealt väga hea kool. Skandinaavia parim, kui uskuda kõiki majanduskoolide rankinguid. Minu programm siin on jällegi üks parimaid CBSis. Administreerimise koha pealt seni kindlasti. Nagu magistriprogrammide puhul kombeks, on loenguid vähe. Mul on käimas korraga kaks ainet, loengud kaks päeva nädalas, teisipäev ja neljapäev. Aga loenguteks ettevalmistamiseks on lugeda samuti päeva jagu - 200 lk mõlemaks päevaks. Nii et esmaspäev ja kolmapäev kuluvad samuti suuremas jaos ära. Need on ühtlasi päevad, kus ma olen suhteliselt hõivatud. Ja peab tõdema, et lugemiseks antud artiklid ja peatükid raamatutest on olnud väga hästi valitud mõlemas aines. Loengud on asjakohased ja huvitavad, kusjuures ka õppejõud on tasemel, eriti singapurlane. Mulle meeldib see, et kasutatakse erinevaid õppe- ja presentatsioonimeetodeid. Iga loeng on interaktiivne.

Mis puutub kaastudengitesse, siis need on väga jutukad. Loengute ülesehitus on selline, et alati on aega diskussiooniks ja alati antakse võimalus oma mõtteid avaldada. Ja seda enamus ka teeb. Ning erinevalt bakalaureuseõppest (ning ma ei taha sellega kellelegi viidata, aga nii lihtsalt oli mõne inimesega) on enamus kommentaare tõesti kuulamist väärt ja tekib tunne, et tõesti õpid oma kaastudengitelt. Siin on koos väga haritud seltskond, väga laia kogemuste ampluaaga ja erinevate maailmavaadete ja taustadega. Ma ei õpi ainult siis, kui õppejõud räägib, vaid ka vahetus kontaktis teistega.

On ka palju õppekavaväliseid harivaid üritusi. Töönädala jooksul toimub praktiliselt iga päev mingi loeng või presentatsioon CBSi äripartnerite poolt või vabatahtlike organisatsioonide korraldatud üritus. Näiteks eelmine nädal käisin maailma arengu pärast murettundva organisatsiooni Develop üritusel, kus sellega otseselt seotud inimene rääkis taaskasutatava energia kasvavast huvist Hiinas. Esmaspäeval oli siin JP Morgan, täna Bain&Company. Eile oli ettevõtluskonkursi üritus. Kuna mul on teisipäeva õhtuti saalihokitrenn, siis ei olnud sel päeval midagi :)

Ja raamatukogu on samuti tasemel, jällegi Taani parim ja Skandinaavia üks parimaid majandusraamatukogusid, väga heade arvutiklasside ja vaiksete lugemisruumidega.

6 comments:

Anonymous said...

palju on kursusel olevate inimeste keskmine vanus umbes?

Siim Esko said...

ütleks, et 24

Unknown said...

Ahaa, et tegeled majanduse õppimisega kah! Tegelikult on üks paremaid tundeid elus see, kui sa saad aru, et mu valik oli tolles hetkes siiski õige ja parim. Heade asjade puhul on seda lihtne tõdeda. Elu selline ratsukõik on aga, et pead seda tõdema ka siis kui pole just parimad ajad, sest südame järgi tehtud otsused ei saa lõppkokkuvõttes olla valed. Vahel kestab oma otsuse järel tehtud nn raske periood pikalt ning oi kui palju tekib siis nn kõrvalt ütlejaid, et näed andsin sulle ju vastupidist nõu. Asjad selguvad südamehääle järgi tehtud otsuste puhul lõpuks siiski ning sa näed, kui endale oled nn raskel perioodil kndlaks jäänud, et seeoli parim otsus ju jaoks tolles ajahetkes.
mulle meeldib sõna kommentaar, ehk Su jutu peale hakkasid sellised mõtted jooksma.
Parimat Sulle.
ema

Siim Esko said...

Muidugi ei saa kahetseda otsust, mille oled juba langetanud. Siis kuluks kogu aeg kahetsemisele ja otsus muutub veel halvemaks ja eesmärgituks. Tuleb leida positiivset igas olukorras. Sest me mitte ei vaheta olukordi, vaid muudame seda seespidiselt, paremuse poole. Inimesed, oleme elu suhtes induktiivsed, mitte deduktiivsed.

See öeldud, siis ma ei kahetse mingit moodi siia tulekut.

Laura said...

What about writing a new post? :D

Siim Esko said...

homme