Monday 1 September 2008

House-Hunting In CPH Is A Lot Of Fun

Niisiis otsin ikka veel korterit. Ühest kohast juba rääkisin. Teine koht, mida käisin vaatamas, oli väike korter, ühe toaga keldris, mis oli väga armas ja vaikses kohas ka. Aga armsus ei ole just kõige tähtsam praegu ja ma ei kavatse kauemaks pidama jääda ja koera võtta.

Aga enamus kuulutusi on juba vananenud. Mul on 5 päeva vana kuulutusteleht, mille täna sain, nii et proovisin helistada. Üks ütles mulle näkku: "No, that was last week's paper. You're too slow!". Kena! Eks ta siin nii kipu olemagi, et paari päevaga lähevad paremad kohad ära.

Täna oli päris huvitav elamus. Pidin ühte tuba vaatama minema, kuid ei suutnud kuidagi aadressi üles leida. Imelik oli see, et mõlemal pool tänavat olid paaritud numbrid. Pärast tuli välja, et olin eksinud - maja number oli 22, mitte 19. See oli ehitatud 1968 ja 68 oli lihtsalt ära kukkunud. Aga kuna mul polnud aega, küsisin ühelt inimeselt, et kas ehk tema teab, kus maja nr 16 asub. Ta ei teadnud täpselt, kuid oli piisavalt kena, et jalutas koos minuga. Ajasime veidi juttu ja lõpuks pakkus ta mulle oma korterit üürile, kuna tal oli plaanis oktoobris kuhugi pikemaks ajaks ära sõita. Ma ei tea, kuidas ma varem selle peale ei tulnud, et tänava peal küsida inimestelt, ega neil ei ole plaanis ära sõita :) Nii et see oli päris kena. Ja siis helistasin tüübile, kellega pidin kokku saama, aga kuna olin selleks ajaks juba pool tundi hilinenud, siis jäin kohast ilma. Kuid ütles, et ma homme helistaks, siis annab ühe sõbra numbri, kellel on korterid ja toad välja üürida. Veel parem. Käisin ühte kohta vaatamas ja sain mitu kohta juurde. Nii et jah, öömaja leidmine Kopenhaagenis on päris lõbus.

10 comments:

Laura said...

Kusjuures, paar aastat tagasi ma tegin intervjuu ühe endise kooliõega, kes kõrgkooli ka Taanisse läks, täpsemalt Arhusi. Ta rääkis ka ikka igasuguseid huvitavaid lugusid korteri-/toaotsingust.

Anonymous said...

Minu arvates sa võiksid ikka võtta koera :D

Laura said...

ma teen teise laura kommentaari ka siia, et ikka segasem oleks.
aga ikka äge, et blogi tegid, tundub et sul see jutt jookseb. ära nüüd liiga harva kirjutama hakka, muidu ma loobun lugemisest:P

Siim Esko said...

Katsun ikka vahest kirjutada, kui aega saan ja mõtteid on. Nii et ära loobu kergesti :)

Esimene laura võiks olla nii kena ja tuua paar näidet huvitavatest lugudest. Kuulan meeleldi.

Laura said...

Laura I otsib kohe selle artikli üles gmaili lõpututest varasalvedest.
*paar minutit hiljem*
Tundub, et siin seda pole.. Lähen otsin kaustast siis.
*leidsin*
Hmm, siin on kuidagi vähe sellest kirjas.. ma nagu mäletan, et ta midagi rääkis pikemalt, aga et mida? ;S

Kus sa Taanis elad? Kas elukoha leidmisega oli raskuseid?
Taanis elan Aarhuse linnas. Elukoha leidmisega on Taanis suured raskused! Mina sain õnneks ruttu, kuna väga varakult taotlesin elamiskohta ja sain nelja inimese peale korteri.
Taanis on kombeks üürida tube ilma mööblita. Toad, mille saime, olid täiesti tühjad, mitte midagi oma toas ei ole, isegi lampi või voodit. Kõik peab ise muretsema ja selline asi on siin väga normaalne. VÕtme kättesaamisega on siin raskusi, kui jääd kasvõi 5 minutit hiljaks, siis pead esimeseks ööks endale elamiskoha ise muretsema.

Siim Esko said...

Üks asi, mis on veel tüüpiline Taani korterite puhul on, et laes ei ole valgustust. Minu korteris pole ja käisin ühe sõbra juures ka, kellel söögitoas pole üldse mingit valgustust, rääkimata laelambist.

Unknown said...

Kas keldrikorter oli liiga kallis või liiga raatuse - sarnane? Nalja võib teha, aga ehk õnnestub kellegagi kahe peale? Imelik jah, mis veel siis Taani riigis mäda on peale laevalgustuse puudumise? Kas pesumasinad on automaatsed? imestan, kui vahvalt sa kirjutad. arvasin, et oled kidakeelne.

ema

Siim Esko said...

Mina ja kidakeelne? :)

Tolle armsa korteri miinusteks oli kaugus ja mööbli puudumine. Mõlemad nõuavad raha, mida on piiratud koguses.

PS. Ning jah, pesumasinad on õnneks automaatsed :)

Anonymous said...

Ju siis taanlased ei ole veel avastanud, et kui lamp kõrgemale tõsta, siis valgustatakse nagu suuremat ala. Või äkki nad ei ole leiutanud üle 40W pirni. Kui lamp natuke kõrgemale tõsta, kaob valgus üldse ära.

Siim Esko said...

Hahaa. Võibolla tõesti :)

Me ei ole veel välja mõelnud, milles asi on. Kui mingi teooria tuleb, siis kajastan selle siin.