Saturday 12 September 2009

Big Plans?

Minu semester algab 5. oktoobril. See on isegi praegu tervelt 3 nädala pärast, siia saabudes oli loengute alguseni aega üle kuu aja! Mis ajas üht terve mõistusega inimest siis nii vara siia? Ma tahaks loota, et vastus peitub küsimuses endas - terve mõistus. Muidugi oli oma osa ka selles, et sain oma Kopenhaageni korterile täpselt selleks päevaks üürilise, kui ma ise välja kolisin, nii et pärast seminari ei saanud sinna tagasi pöörduda, ning ma sain Viini juba koha. Kuid need on õnnelikud kokkusattumused, mis mind siia tõid. Mõte oli ikka teine. Mõte oli olla veidi aega üksi, saada linna tundma oma käe läbi, käia läbi ümbruskond - kõndides, mitte metrooga - ning et oleks aega kõndimiseks ja vaatamiseks ja kuulamiseks. Ehk on see tagantjärele tarkus, aga nüüd mõistan, et rahu ja vaikus, mida koged uues kohas üksi olles - tundmatuna linnas - on midagi väga võimsat. Keegi ei oota sinult midagi, pole ühtegi kokkusaamise aega, mida pidada. Saab lihtsalt olla. Aga, selleks on oma aega ja koht ning olen õnnelik ka kuu aja pärast, kui meeletu triangel pihta hakkab. Lõppeks elan selleks, et midagi ära teha, mitte ainult omaette mõtlemiseks.

We are here on Earth to do good to others. What the others are here for, I don't know ~ W. H. Auden

Minu plaanid omaette aja jaoks (ja selleks vajalikud tööriistad):
Mõelda, kuulata, tunnetada ja mängida, uurida Viini südant, et saada aru, mis paneb ta tiksuma (raamatud, jalutuskäigud, saksa keele õpingud, kohatised vestlused kohalikega)
Õppida saksa keelt omaette (vestlused, raamatud, audioloengud, paradigma muutus)
Käia mägedes, kõigepealt Viini ümbruses, siis Salzburgi (käimad ostetud, nüüd puudu veel magamiskott ja telk)
Proovida Heuringeri ühes tõelises Viini veinitalus.
Lisaks on mul aega vanad pärakile jäänud tööasjad lõpetada ning uurida tuleviku karjäärivõimalusi, kuid see ei ole üldse huvitav.

1 comment:

Unknown said...

Ma saan sinust aru, aga ma ei tea ise ka, kuidas/miks. Olen seda tundnud, aga ei tea, kus. Ma pole küll välismaal niiviisi linnas jalutanud, kuid arvan, et minu Tallinnas jalutamised on näiteks midagi taolist esile tõstnud. jah.. hea on..